Prezes Jastrzębskiego Węgla w prestiżowym zestawieniu.
Magazyn „Forbes” wraz z firmą Pentagon Research przygotował i opublikował ranking „50 najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie 2023”. Z dumą możemy ogłosić, że w tym zaszczytnym gronie znalazł się prezes naszego Klubu Adam Gorol. Szef zarządu Jastrzębskiego Węgla zajął w tym rankingu 22. miejsce.
Polska edycja międzynarodowego dwutygodnika „Forbes” wydawana jest co miesiąc przez Ringier Axel Springer Polska. W Polsce pismo ukazuje się od 16 grudnia 2004 roku. Opisuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze w kraju i na świecie oraz strategie biznesowe. „Forbes” cyklicznie przygotowuje też różnego rodzaju rankingi oraz organizuje wiele imprez dla ludzi biznesu.
W opublikowanym w lutowym wydaniu „Forbesa”rankingu zwyciężyła najlepsza polska tenisistka i liderka światowego rankingu WTA Iga Świątek, przed kapitanem piłkarskiej reprezentacji Polski i napastnikiem FC Barcelony Robertem Lewandowskim oraz właścicielem Cyfrowego Polsatu Zygmuntem Solorzem. Prezes Adam Gorol zajął 22. miejsce!
– Z wielkim zaskoczeniem przyjąłem informację o mojej osobie w tak prestiżowym rankingu. Nie miałem żadnej wiedzy, że jestem tam przymierzany. Nigdy nie zabiegałem o obecność w jakichkolwiek rankingach. Jednocześnie przyznaję, że znalezienie się w tym gronie jest dla mnie bardzo miłe. To potwierdza, że moja praca na rzecz Klubu, jak i polskiej siatkówki jest dostrzegana przez media z branży biznesu – mówi prezes Adam Gorol.
Dodajmy, że ranking powstał na bazie analizy rozpoznawalności, wizerunku i medialności osób związanych z polskim sportem (sportowców, trenerów, działaczy, przedsiębiorców czy menedżerów), przygotowanej przez Pentagon Research, a także w oparciu o ocenę kapituły. Eksperci oceniali kandydatów według trzech kryteriów:
– organizacja i zarządzanie – w jakim stopniu dana osoba wywiera wpływ na organizację/zarządzanie klubami, wydarzeniami, związkami lub innymi instytucjami sportowymi; szkolenie i prowadzenie drużyn oraz zawodników.
– finansowanie – w jakim stopniu dana osoba wywiera wpływ na finansowanie polskiego sportu.
– propagowanie – w jakim stopniu dana osoba wywiera wpływ na wzbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania dyscypliną, propagowanie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, zachowania konsumenckie.