Ponad 208 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego wygenerowała dla sponsorów Aluron CMC Warta Zawiercie.
Choć Aluron CMC Warta Zawiercie zakończyła sezon 2022/2023 tuż poza podium PlusLigi, to pod względem marketingowym i medialnym znalazła się w czołowej trójce w kraju.
Badania efektywności sponsoringu w mediach na rzecz Polskiej Ligi Siatkówki S.A., organizatora rozgrywek PlusLigi, przeprowadza firma Sponsoring Insight.
W trakcie sezonu 2022/2023, a więc w okresie od października do maja włącznie, Warta wygenerowała dla sponsorów łączny ekwiwalent reklamowy o wartości 208 798 451,33 złotych. To trzeci wynik w całej lidze, za finalistą rozgrywek i zwycięzcą Ligi Mistrzów, Grupą Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle (prawie 349 mln zł) oraz mistrzem Polski, Jastrzębskim Węglem (ponad 228 mln zł).
Na taką wartość złożyło się 665 956 ekspozycji w mediach, co stanowi drugi wynik w kraju. To efekt nie tylko bardzo dobrych wyników sportowych, ale też konsekwentnej pracy Biura Prasowego.
Aż trzy marki promowane przez klub (Aluron, CMC i Miasto Zawiercie) znalazły się w top 10 najwyższych wartości AVE w całej PlusLidze, generując ekwiwalent w przedziale 37-39 milionów złotych. Podobna sztuka udała się jedynie klubowi z Kędzierzyna-Koźla.
Po raz kolejny świetne wyniki dotyczą również Sponsorów strategicznych klubu – Konsorcjum Stali, Jura Skałka i Gonar zajęły miejsca 4-6 pośród marek, które nie występują w nazwach drużyn, z wynikami na poziomie 13,5-15 mln zł.
Występy czwartej drużyny cieszyły się także znakomitą oglądalnością telewizyjną. Aż 228 458 widzów śledziło średnio każdą minutę transmisji trzeciego starcia półfinałowego PlusLigi z Jastrzębskim Węglem, co stanowi czwarty wynik w całym sezonie rozgrywek ligowych. Niespełna 6 tysięcy mniej przyciągnął średnio przed telewizory styczniowy, pięciosetowy thriller z Halkbankiem Ankara w Lidze Mistrzów – to zdecydowanie najlepszy wynik spośród meczów bez udziału finalistów PlusLigi, z przewagą ponad 50 tysięcy nad drugim w tym zestawieniu starciem Asseco Resovia Rzeszów – Indykpol AZS Olsztyn. Aż 22 spotkania Aluron CMC Warty Zawiercie zgromadziły średnią widownię na poziomie sześciocyfrowym, a suma ze wszystkich transmisji i retransmisji, których było aż 196, to 7 230 230 osób.